FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Multiecuscan usage help and guides
Alfaeddy
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by Alfaeddy »

DaveM wrote:Vielen dank jetzt habe ich verstanden; ich hoffe dass du mir auch verstehst :)

Ich habe mit dem Multimeter gepruft dass 121ohm Brückenwiderstand war zwischen pin 6 und 14, und immer mit dem Multimeter habe ich gepruft dass R27 121ohm war. Nach Entfernung R27, war kein Brückenwiderstand mehr zwischen pin 6 und 14.

Hallo Dave

Dein deutsch ist gut :D
Viel besser als mein englisch :lol:

Dann ist es doch dein beschriebener Resistor R27

Installiere doch den verlinkten Treiber und versuche noch einmal eine Verbindung zu erstellen.

Gruß und einen gutes neues Jahr
Eddy
Last edited by Alfaeddy on 31 Dec 2014, 10:04, edited 1 time in total.
Alfaeddy
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by Alfaeddy »

Hello RedemP

Your approach so far is correct

Just to clarify, the engine ECU of your Alfa 159 must also with the resistor
R2 be read, the ECU will not be read via CAN bus.
Also, the ABS is not over CAN bus to read.
All other controls on the Alfa 159 is read via CAN bus
and to the resistor R2 must be removed.

So I think your problem is the wrong driver installliere to from this link I guess it must work your link.

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Greetings and a Happy New Year
Eddy
zinc444
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by zinc444 »

Bonjour je n arive pas a acceder a reset vidange avec celui-ci
Quelqu un à une solution svp ?
[img]<a%20href="http://www.casimages.com/i/141231030959 ... 20image</a>[/img]
[img]<a%20href="http://www.casimages.com/i/141231031001 ... 20image</a>[/img]

ou voir les liens: http://www.casimages.com/i/141231030959181840.jpg
http://www.casimages.com/i/14123103100197918.jpg
zinc444
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by zinc444 »

c' est bon j ai retirer la resistance r04
impeccable.
Mercii
RedemP
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by RedemP »

hi eddy, thanks for your prompt reponse. happy new year to you too.
Alfaeddy wrote: Just to clarify, the engine ECU of your Alfa 159 must also with the resistor
R2 be read, the ECU will not be read via CAN bus.
so am i correct to remove R2 to access engine ECU?
Alfaeddy wrote: So I think your problem is the wrong driver installliere to from this link I guess it must work your link.

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
i have tried updating the driver for 'standard serial over bluetooth link' to the ftdi version from your link ('usb serial port'), but get a message from windows that the device cannot start.
Alfaeddy
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by Alfaeddy »

Hello RedemP

On the engine control unit you have in both cases can connect
With and without having to remove the resistor

Just to the Service, Dashboard, Proxi Alig. to connect the bridge resistor must be removed

Greeting Eddy
RedemP
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by RedemP »

Alfaeddy wrote: On the engine control unit you have in both cases can connect
With and without having to remove the resistor

Just to the Service, Dashboard, Proxi Alig. to connect the bridge resistor must be removed
thanks for that clarification eddy.

by now i think i have tried all possible settings and drivers to no avail, any other ideas? other than it being a faulty unit.
DaveM
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by DaveM »

Alfaeddy wrote:
DaveM wrote:Vielen dank jetzt habe ich verstanden; ich hoffe dass du mir auch verstehst :)

Ich habe mit dem Multimeter gepruft dass 121ohm Brückenwiderstand war zwischen pin 6 und 14, und immer mit dem Multimeter habe ich gepruft dass R27 121ohm war. Nach Entfernung R27, war kein Brückenwiderstand mehr zwischen pin 6 und 14.

Hallo Dave

Dein deutsch ist gut :D
Viel besser als mein englisch :lol:

Dann ist es doch dein beschriebener Resistor R27

Installiere doch den verlinkten Treiber und versuche noch einmal eine Verbindung zu erstellen.

Gruß und einen gutes neues Jahr
Eddy
Frohes Neues Jahr :D

Heute habe ich einige tests gemacht:
-ich habe windows 7 32 bit installiert mit framework 3.5
-dann habe ich pcmscan, scanmaster und multiecuscan installiert
-ich habe auch versucht, ftdi driver (auf ELM327 COM port) zu installieren, aber windows sagte dass treiber war schon aktualisiert
-pcmscan und scanmaster verbinden zum ECU ohne probleme (haben automatisch ELM327 erkannt und konfiguriert - COM5, 38400 speed)
-auch mein smartphone mit torque pro app verbindet zum ECU

nur multiecuscan funktioniert einfach nicht :( :
-"scanne nach interfaces" erkannt meine ELM327 nicht
-wenn ich manuell COM + baudrate einstelle (COM5 + 38400 baudrate) und "test" auswähle, kommt dieser fehler:


COMMAND: ATZ
RESPONSE: ATZ ELM327 v2.1
>
COMMAND: ATI
RESPONSE: ATI ELM327 v2.1
>
COMMAND: ATE0
RESPONSE: ATE0 OK
>
COMMAND: ATL0
RESPONSE: OK
>
COMMAND: ATH0
RESPONSE: OK
>
COMMAND: ATSPC
RESPONSE: OK
>
COMMAND: ATS0
RESPONSE: OK
>
COMMAND: ATCAF0
RESPONSE: OK
>
COMMAND: ATCFC0
RESPONSE: ?
>
COMMAND: ATCRA 7B0
RESPONSE: ?
>
COMMAND: ATSH 7B0
RESPONSE: ?
>
COMMAND: ATAT1
RESPONSE: OK
>
COMMAND: ATST41
RESPONSE: OK
>
COMMAND: ATBI
RESPONSE: OK
>
WARNING: This interface is not compatible with ELM 327 1.3! Will not connect to any CAN module.

Natürlich habe ich versucht, mit verschiedenen baudrates und buffers...auch mit "high latency modus". Was kann ich noch versuchen? :twisted:
Alfaeddy
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Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by Alfaeddy »

Frohes neues Jahr

Es ist schwierig noch Tips zu geben da du schon vieles Versucht hast.
Nur eines fällt mir noch ein

Hast du es mal bei laufendem Motor versucht eine Verbindung herzustellen ?

Gruß Eddy
vince59
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Joined: 11 Jan 2014, 15:16

Re: FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)

Post by vince59 »

Hallo everybody,

I have an old elm 327 (the grey metal box) one. It has 1.5a version written on the box and 1.2 on the board. No elm pic inside but pic18f2480
If connected to fiatecuscan it looks like a 1.3.
When I connect it to an old Punto from 2001 it works good but NOT if I try to connect to a Grand Punto form 2013.
I made the circuit modification to work at 34800 by connectin the pin directly to 5vdc and it work good, but still NO connection to CAN lines.
I also tried to replace the 21k ohm resitor with 4.7k ohm but no connection to CAN.
I went through the thread but I am not sure if I can have THIS version working with CAN.

Can anybody make it clear for me?

Thanks
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