1.2 16V with M1.5.5 MAF instead of MAP

Report any bugs found in Multiecuscan and suggest new functionality to be implemented
Post Reply
tzok
Posts: 172
Joined: 11 Mar 2010, 21:45
Location: Bielsko-Biala, Poland
Contact:

1.2 16V with M1.5.5 MAF instead of MAP

Post by tzok »

I've found something interesting - in Marea/Bravo/Brava 80 (1.2 16V) there is a BOSCH Motronic M1.5.5 ECU, which usually works with MAF sensor, but in these FIAT cars there is a MAP Sensor instead, so i suppose there is a wrong unit and labels in the parameters table. Also the spread between desired (calculated) and measured intake air quantity is quite big.

http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/ ... 0Range.pdf

Code: Select all

READ PARAMETERS:
Licznik przebiegu: 622853,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6720 obr/min
Obroty silnika: 800 obr/min
Temperatura wody: 86,8 °C
Temperatura powietrza: 16,8 °C
Przepływ powietrza: 54,4 Kg/h <------------------------- measured intake air quantity
Oczekiwany przepływ powietrza: 15,6 Kg/h <---------- desired intake air quantity
Napięcie przepływomierza: 3,65 V
Wyprzedzenie zapłonu: 11,25 °
Czas wtrysku: 4,062 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,73 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 11,7 °
Obciażenie silnika: 0,600 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 0,924 ms
Napięcie akumulatora: 13,59 V
Predkość pojazdu: 40 km/h
Napięcie sondy lambda: 659,9 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 2000 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,039 
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 48,8 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr autoadaptacyjny TRA: -31,130 ms
Parametr autoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptywny parametr FRA: 1,031 
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,031 
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,016 
Kod uniwersalny: Niewłączony 
Linia dedykowana: Obecny 
Centralka silnika: Zaprogramowany 
Rozruch silnika: Dozwolony 
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny 
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny 
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ. 
Stan sondy lambda: Bogata 
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany 
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany 
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany 
Pozycja pedału przyspieszenia: Poza biegiem jałowym 
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony 
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny 
Post Reply