Marelli IAW 1AF .16

Report any bugs found in Multiecuscan and suggest new functionality to be implemented
beowolf
Posts: 7
Joined: 15 Apr 2011, 16:50
Location: Poland (Rzeszów)

Marelli IAW 1AF .16

Post by beowolf »

My car is a Fiat Brava 1.6 16v '97 with Marelli IAW 1AF 16. Will there be an update that allows to communicate with him?
bas
Posts: 143
Joined: 10 Feb 2010, 21:47
Location: Poland(Lodz)

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by bas »

beowolf wrote:My car is a Fiat Brava 1.6 16v '97 with Marelli IAW 1AF 16. Will there be an update that allows to communicate with him?
It's not the first request for this ecu, so i doubt that this ecu will be supported.
I am afraid that it ECU uses a protocol not supported by the VAG KKL.

BAS
tzok
Posts: 172
Joined: 11 Mar 2010, 21:45
Location: Bielsko-Biala, Poland
Contact:

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by tzok »

VAG-COM or ISO-KKL cable adapter is just an electric level converting circuit. It doesn't have anything to the communication protocol on a logic level it just changes 12V open collector driven diagnostic line into RS-232 suitable signal, and of course is suitable for communicating with IAW-1AF ECU, as well as all the IAW-6F/8F/16F/18F ECUs.
Darkman
Posts: 53
Joined: 13 Feb 2011, 14:47
Location: Poland/Bielsko-Biala

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by Darkman »

Lepiej było by dogadać się po naszemu :D
beowolf - koledz bas i tzok znaja sie na rzeczy,dużo mi pomogli i dzięki tzok ogarniam starocie na sterowniku IAW. :D
http://www.youtube.com/user/darkmanxxx09?feature=mhum
Channel with our cars & diagnostics Fiat Brava using Multiecuscan - VAG KKL dedicated for FES + ELM327 1.4
beowolf
Posts: 7
Joined: 15 Apr 2011, 16:50
Location: Poland (Rzeszów)

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by beowolf »

kurcze...i tak już nic z tego nie wiem. Nawet zacząłem szukać Euroscana poleconego przez kolegę Bas. Czyli jest po co czekać i liczyć na to, że autor programu doda obsługę IAW 1AF czy nie? Bo interfejs do Euroscana + karta express card na dwa porty COM to około 400zł a interfejs do FES już mam.
bas
Posts: 143
Joined: 10 Feb 2010, 21:47
Location: Poland(Lodz)

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by bas »

Wpisz sobie w wyszukiwarkę od jak dawna są requesty o obsługę tego ecu i nadal nie ma obsługi, więc nie liczyłbym na dodanie tego ecu, zwłaszcza że jest to ecu jeżdżące w samochodach produkowanych do 1999roku, czyli najmłodsze z tych aut ma 12 lat i jest tych aut na drogach coraz mniej. Wydaje mi się, że Yani kiedyś pisał, że jest jakiś problem z protokołem(o czym pisałem wcześniej), ale mogę się mylić.

Pozdrawiam BAS
bubu321
Posts: 48
Joined: 25 Mar 2011, 14:50

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by bubu321 »

- och , szkoda że nie ma forum jezykowego.
bas
Posts: 143
Joined: 10 Feb 2010, 21:47
Location: Poland(Lodz)

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by bas »

bubu321 wrote:- och , szkoda że nie ma forum jezykowego.
Jest wątek(a nawet kilka) na autokacik.pl.
Proponowałem Yaniemu, żeby stworzyć dział PL, proponowałem że mogę taki dział w wolnym czasie moderować, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi, więc jak nie to nie.

Pozdrawiam BAS
bubu321
Posts: 48
Joined: 25 Mar 2011, 14:50

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by bubu321 »

- a mam pytanie bo siedze w tym forum od kilku dni dopiero.
- byly jakies tematy w tresci programowania kluczykow, nie pilota , tylko kluczy.
- x-431 to ma , tylko nie wiem czy tamta procedura działa dobrze dla AR 147 1.6 Ts.
- wiem, ze inne programy tego nie maja, podobno trudno to oprogramowac w zwiazku z seedem.
- na inych forach autorzy programu bronią sie przed tym , z tlumaczeniem że zlodziej wprogramuje nowe klucze
- bzdura kompletna, chca ukryć swoja nie dokonca dobra wiedze w tym temacie.
bas
Posts: 143
Joined: 10 Feb 2010, 21:47
Location: Poland(Lodz)

Re: Marelli IAW 1AF .16

Post by bas »

bubu321 wrote:- byly jakies tematy w tresci programowania kluczykow, nie pilota , tylko kluczy.
- x-431 to ma , tylko nie wiem czy tamta procedura działa dobrze dla AR 147 1.6 Ts.
- wiem, ze inne programy tego nie maja, podobno trudno to oprogramowac w zwiazku z seedem.
- na inych forach autorzy programu bronią sie przed tym , z tlumaczeniem że zlodziej wprogramuje nowe klucze
- bzdura kompletna, chca ukryć swoja nie dokonca dobra wiedze w tym temacie.
Yani kiedyś napisał, że nie będzie takiej możliwości ponieważ jak coś pójdzie źle to kluczyk(immo) nie da się ponownie zastosować w danym samochodzie.
Ostatnio była rozmowa na ten temat i Yani nie był tak kategoryczny jak wtedy.

Pozdrawiam BAS
Post Reply