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Alfa Romeo Spider 916 air quantity vs desired air quantity

Posted: 01 Jul 2021, 14:08
by Zefrenchie
Hi!

I have a phase 1 tspark 2.0 1996 Spider and am trying to troubleshoot low power issue between 1500 and 5000 RPM.

I have plotted out air quantity vs desired air quantity and MAF voltage and got the following... shouldn't the aire qty be closer to the desired air qty ???

Well, can't upload attachments, so here's the tabular view...sorry.

Air quantity Desired air quantity Airflow meter signal
Kg/h Kg/h V
11,6 10,2 0,78
11,4 10,2 0,74
11,6 10,2 0,76
11,6 10,2 0,71
11,4 10,2 2,21
49,9 11,4 1,8
111,4 21,3 2,14
107,6 23,4 2,35
137,3 27,4 1,2
47,6 23,4 1,57
42,2 23,7 1,25
24,6 20 1,1
23 18,3 1,04
40,8 20 1,65
44,3 21,1 1,45
46,2 22 1,55
52,2 22,5 1,47
40,6 23 1,33
38,3 23 1,12
22 18,6 1,02
30,4 19 1,22
40,6 19,5 1,23
30,9 19,3 1,33
61,2 20,2 1,67
45,7 22,3 1,45
40,4 23,4 1,37
40,4 23,7 1,37
39,7 23,7 1,37
39,7 23,4 1,35
39,4 23,7 1,37
45,7 23,7 1,37
39,4 23,9 1,35
165,2 24,8 1,25
26 23,2 1,14
26 23,7 1,14
26,7 24,4 1,14
26,9 24,8 1,16
27,4 23,9 1,14
23,4 17,4 0,96
20 19 1,02
20,6 18,1 1,71
124,4 21,1 2,49